Przegląd imigrantów

Niewinna imigrantka (Marion Cotillard) zostaje nakłoniona przez mężczyznę (Joaquin Phoenix) do życia w burlesce i wodewilu, aż olśniewający magik (Jeremy Renner) próbuje ją uratować i połączyć z siostrą, która jest uwięziona w Ellis Island.

Autorstwa Lisa Nesselson

Cotillard niesie kabaret z piekła rodem.
Imigranta można było nazwać „Z patelni i do ognia”. Patelnia miałaby być Polska po pierwszej wojnie światowej, a ogniem byłby Nowy Jork, około stycznia 1921 r.

Cotillard jednoczy się ze swoją rolą

Siostry Ewa (Marion Cotillard) i Magda Cybulski popłynęły do Ameryki w poszukiwaniu tego, w czym Stany Zjednoczone powinny się specjalizować: lepszego życia. Ale po przybyciu Magda jest podejrzewana o chorobę, której USA nie są zainteresowane importem na kontynent. Przez sześć miesięcy zostanie poddana kwarantannie w skrzydle szpitalnym na wyspie Ellis. „Jeśli nie wyzdrowieje, zostanie deportowana”, mówi urzędnik imigracyjny.

Magda może być chora i być może będzie musiała się odwrócić i wrócić bez zbliżania się do fazy REM snu American Dream, ale jej siostra staje przed jeszcze bardziej drażliwym dylematem. Ewie powiedziano: „Być może jesteś kobietą o niskiej moralności. Czy to prawda?” My na widowni możemy powiedzieć, że Ewa jest uczciwa, współczująca i uczciwa, ale z jakiegoś powodu urzędnik imigracyjny nie widzi tego, co widzimy. „Nie wpuszczamy kobiet bez opieki do tego kraju” – mówi.

Po powrocie do Polski Ewa pracowała jako pielęgniarka u dyplomaty, więc mówi trochę po angielsku. Okazuje się, że wystarczy pomylić ukryte motywy ze szczerą ofertą pomocy.

Dzięki zmowie niektórych pracowników Bruno Weiss (Joaquin Phoenix, w czwartej współpracy z Jamesem Grayem) wykorzystuje Ellis Island jako rodzaj wirtualnej kanapy castingowej. Jest impresario z niskiego poziomu, który ma talent do zuchwałego kabaretu. Kobiety, które wynajmuje i domy, pojawiają się na scenie, ale to tylko fasada. Bycie kobietą w szponach Brunona oznacza bycie zmuszonym do najstarszego zawodu świata.

Ewie udaje się znaleźć ciotkę i wujka, ale spotkanie nie udaje się dobrze, ponieważ wujek słyszał, że jego siostrzenica zachowywała się niemoralnie na łodzi. Kiedy jesteś „upadłą kobietą” (postrzeganą lub szczerą), prawie niemożliwe jest, aby wstać.

Celem Ewy jest pozostać przy życiu i zaoszczędzić trochę pieniędzy, aby mogła połączyć się z Magdą. Biorąc pod uwagę jej obecny zawód, poczucie własnej wartości Ewy nie jest tak wzniosłe, jak pochodnia, którą trzyma wysoko w swoim boleśnie ironicznym kostiumie jak Statua Wolności podczas codziennego show. Laser nie został jeszcze wynaleziony, ale w obskurnym otoczeniu Ewy można powiedzieć, że jej skupienie przypomina to, z czego znane jest to urządzenie. Wydaje nam się, że atrakcyjność fizyczna jest zaletą w życiu, ale do pewnego stopnia Ewa wyróżnia się wyzyskiem, ponieważ jest ładna.

Orlando the Magician (Jeremy Renner) przychodzi na występ. Ma chłopięcą energię do spalenia. On i Ewa zakochują się w sobie. Po trwającym 90 minut filmie (i każda kobieta na widowni, ładna czy nie, dziękuje swoim szczęśliwym gwiazdom, że nie była imigrantką w 1921 r.), Całują się. Ale Bruno jest strasznie zazdrosny.

Jakkolwiek reaguje się na film w całości, Cotillard jest w zgodzie ze swoją rolą. Możemy postawić się w jej niewygodnych butach i zastanawiać się: „Co bym zrobił w jej sytuacji?”

Kolega, który był na planie, powiedział, że trudno jest zobaczyć, co Cotillard „robi” osobiście, ale wyświetlał ogromne filmy na dużym ekranie, a jej ruchy były jak aktorka niemego filmu. Wciąż wzywa się Ewę.

„Było 20 stron dialogu w języku polskim i tylko 2 słowa brzmiały podobnie do francuskiego lub angielskiego” – wyjaśnił Cotillard w Cannes.

Urodzony w Polsce kolega potwierdził, że zapamiętywany przez Cotillarda polski dialog jest niezwykle dobry. „Nie perfekcyjny, ale tak bliski doskonałości, jak można oczekiwać od obcego pochodzenia”.

Ale to, co Cotillard osiąga, wykracza poza umiejętną mimikę językową. Kiedy obserwujemy działania Brunona, myślimy: „Hmm, jest Joaquin Phoenix, który gra udręczoną duszę i idzie nieco za burtę, chociaż naprawdę ma surowiec do torturowania”. Kiedy widzimy Orlando (to jego pseudonim), myślimy: „To taka rola, w której nie widziałem Jeremy’ego Rennera, a on jest dość energiczny i pociągający”. Ale ilekroć Cotillard jest na ekranie, myślimy: „Jest Ewa – mam nadzieję, że to zrobi”.

W czasach Graya, w Nowym Jorku, istnieje poczucie, że za każdym wejściem dzieje się coś emocjonalnie nieprzyjemnego lub nieetycznego.

Streszczenie

„Kubrick powiedział, że zawsze chciał, aby filmy były bardziej odważne i szczere”, mówi Gray, którego pierwotnym tytułem dla jego pół-odważnego i głęboko szczerego filmu była „Lowlife” z objazdem „The Nightingale” („Wszyscy nienawidzili tego tytułu! „)

Imigrant to świetny tytuł. Jeśli to czytasz, niezależnie od kontynentu, istnieje duża szansa, że przodkowie pochodzili z innego miejsca niż typpen być w tej chwili. Fala za falą ludzie opuszczali swoje oryginalne domy w latach 1900–1924, aby popłynąć do Nowego Jorku. „Czterdzieści procent Amerykanów może wyśledzić krewnego, który został przetworzony przez Ellis Island”, mówi Gray. To obejmuje go.

„Chyba jestem bezwzględną proimigracją” – mówi Gray, którego rosyjscy krewni odbyli podróż w przedstawionym okresie.

Ewa jest „Amerykanką”, ponieważ doskonale śpiewana nota operowa nie potrzebuje żadnych dokumentów administracyjnych, aby zadziałać. Sztuka, podobnie jak ludzie, miała przekraczać granice.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *