Recenzja Mall Girls

Milena (Dagmara Krasowska) i jej przyjaciele spędzają wolny czas w centrach handlowych, gdzie szukają nie tylko rozrywki, ale także sponsorów. Oferują seks mężczyznom w zamian za prezenty kupione w centrach handlowych. Większość z nich to dziewczynki z klas 7–9, które w świecie wszechobecnej konsumpcji również chcą zostać prawdziwymi konsumentami. Bez oporu moralnego, dzięki swoim usługom, dostają ubrania, telefony komórkowe i kosmetyki …

Craig Mathieson

Teen shopper” nabiera nowego znaczenia w polskim dramacie społecznym.
FESTIWAL POLSKIEGO FILMU: „Miłość nie istnieje”, oświadcza jeden z nastoletnich bohaterów w dorastającym dramacie Katarzyny Roslaniec Mall Girls. „Lepiej imprezować i się nie angażować.” Jeśli to sugeruje twarde nastawienie, scenariusze w tym polskim filmie są ponuro najemnicy po obu stronach równania. Dla nastoletnich dziewcząt w tym filmie, 15 i 16-latków, najlepszym sposobem na uzyskanie korzyści materialnych jest wymiana przysług seksualnych z mężczyznami. Handel jest traktowany jako swego rodzaju patronat, a zarabia się na „prezentach”, ale bardziej przypomina formę prostytucji.

film jest lepszy, gdy podstępnie kontrastuje nadzieje Ala z decyzjami podejmowanymi przez jej własną matkę

Jednym ze słynnych haseł Jenny Holzer było „Chroń mnie przed tym, czego chcę”, a to z łatwością można zastosować do tego kwitnącego późno kwitnącego kapitalistycznego krajobrazu, w którym Feelings to nazwa marki na tylnej kieszeni dżinsów, a reklama obiecuje szczęście poprzez centrum handlowe, w którym często występują bohaterowie, jest jasne i antyseptycznie czyste, w przeciwieństwie do szarych wież mieszkalnych, w których mieszkają, a brak cieni sprawia, że ​​przestępstwa łatwo można zlekceważyć.

Streszczenie

Dla 15-letniej Ala (Ana Karczmarczyk) poczucie jej rozwijającej się seksualności i nieszczęśliwego środowiska domowego, w którym matka i starsza siostra ignorują ją i ojca, pozostawia ją dojrzałą na wpływy zewnętrzne. Przyciąga barwnie i prowokująco ubrane trio, które siedzi z tyłu klasy: silna Milena (Dagmara Krasowska) i jej pomocnicy Kaja (Dominikia Gwit) i Julia (Magdalena Ciurzynska), a cichą dziewczynę przyciąga tępa siła ich wyzywająca charyzma, która odrzuca chłopców dla mężczyzn i wycenia akty seksualne przeciwko nowemu telefonowi lub elementowi ubrania.

Reżyserka / reżyser Katarzyna Roslaniec pracowała nad tym pojęciem od dłuższego czasu, nakręcając wcześniej film krótkometrażowy Mall Girls w 2006 roku. Zna świat, który chce przedstawić, ale zarys i tempo opowieści mają tendencję do szybkiego i nie zawsze niuansowany. Na przykład Ala ledwo wkroczyła na destrukcyjną orbitę Mileny, zanim jej twarda zewnętrzna sylwetka została zawiedziona, aby ujawnić swoje własne rozczarowanie życiowe, a twarda postać dziewczyny ma tendencję do pinballowania w przód iw tył pod względem zamiarów i emocji.

Milena może używać Ala do emocji, a nie do satysfakcji materialnej, ale kontrast dobrego chłopca w klasie, który się w niej podkochuje, Michała (Franciszek Przybylski), jest nieco zbyt oczywisty. W okularach i niemądrze okaleczony, stanowi on kontrast w stosunku do zachowania, które Ala zachęca do kontynuowania przez jej nowych przyjaciół, byś mógł się zastanawiać, co stało się z jego hormonami wieku młodzieńczego. Prostym wyborem jest teraz to, co zwykle włącza się w świecie nastolatka, a film jest lepszy, gdy podstępnie kontrastuje nadzieje Ala z decyzjami podejmowanymi przez jej własną matkę.

Roslaniec czerpie dobre przedstawienie z Anny Karczmarczyk, która ma tęsknotę naiwną, nigdy nie proponując nostalgii, a film na szczęście nie zachwyca seksualnym zachowaniem dziewcząt. Konsekwencje decyzji Ala są pokazane, ale nie ma ucieczki od takiego samego nastawienia mężczyzn, którzy bezczelnie patrolują ten świat w poszukiwaniu dusz możliwych do wyzysku, podczas gdy ostateczny ciągły strzał oferuje wyraźną klarowność poprzednich scen, do których nie zawsze docierają.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *